Imorse vid 6-tiden blev jag väckt av åska som var påväg från Danmark. Vi ligger för ankare i pottan utanför Styrsö tillsammans med ett 20-tal andra båtar. Blixt och åskbyar gick strax norr om oss (ca 500 m) med många nedslag. Regn i ca 30 minuter och sedan var det över.



